Дайджест шкільних новин від МОН

ОНЛАЙН-УРОК З МІННОЇ БЕЗПЕКИ

На платформі «Всеукраїнська школа онлайн» з’явився інтерактивний онлайн-урок з мінної безпеки для дітей початкової, середньої та старшої шкіл. Урок містить цікаві завданняза участі пса Патрона, Дмитра Монатіка та рятувальника Державної служби з надзвичайних ситуацій.

​На уроці, який може врятувати життя, легко на зрозуміло пояснюється, як відрізняти вибухонебезпечні предмети, де вони можуть приховуватись, які знакипопереджають​​про них​ та як​их​​правил безпечної поведінки потрібно​ дотримуватись, якщо ​ви ​побачили міну чи боєприпас.

Урок насичений цікавими завданнями, відео та триває всього 15 хв. Учні точно не засумують, а найголовніше – запам’ятають усі правила безпечної поведінки.

Дивіться урок за посиланнями:

  • для початкової школи,
  • для середньої та старшої шкіл.

Онлайн-урок розроблено ЮНІСЕФ спільно з ДСНС за підтримки Міністерства освіти і науки України із залученням провідних фахівців у цій темі.

ЗАПИСИ ВЕБІНАРІВ: КОНФЛІКТИ В КЛАСІ ТА КРЕАТИВНІ УРОКИ З ВШО

«Навчай для України» спільно з Київським освітнім центром «Простір толерантності» за підтримки ЮНІСЕФорганізували безкоштовний вебінар для педагогів«Конфлікти в класі: як діяти вчителю?». Запис вебінару вже можна подивитись за посиланнями наФейсбуцітаЮтюбі.

З-поміж тем, про які йшлося на вебінарі:

  • які конфлікти виникають у класі під час війни, як вони трансформуються;
  • як керувати трансформацією конфлікту, щоб розв’язати або тримати у рамках;
  • принципи екологічного підходу до конфлікту;
  • конкретні вправи про роль педагога у конфлікті.

Також у доступі –запис третього вебінару серії«Креативні уроки з ВШО», яку підготувала для педагогів ГС «Освіторія» за підтримки ЮНІСЕФ та МОН.

Вебінар присвячено організації уроків з історії. Своїми ідеями поділилась Антоніна Макаревич – кандидатка історичних наук, вчителька історії, авторка курсів «Історія України» для 10 класу та «Вступ до історії та громадянської освіти» для 5 класу Всеукраїнської школи онлайн.

Відеозапис вебінару доступний на Фейсбуціза посиланням.

НАЙБІЛЬША ЛИСТІВКА ВІД ДІТЕЙ ДЛЯ ЗАХИСНИКІВ І ЗАХИСНИЦЬ УКРАЇНИ

14 жовтня слова вдячності та підтримки захисникам та захисницям, які щоденно боронять Україну,підготувалинаймолодші українці. Проєктом «Підтримай дитину» за сприяння МОН створеновіртуальну дошкуподяки військовим України. Понад тисячу охочих надіслали свої малюнки та вірші.

Діти підготували малюнки та відеозвернення, залишили прості, але щирі слова подяки з усіх куточків України, зокрема з тимчасово окупованих територій. Найбільша листівка України передана до Генерального штабу ЗСУ та Міністерства оборони.

ЮНІСЕФ НАДАВ 3 МЛН ДОЛАРІВ
ДЛЯ ПІДТРИМКИ 1 ТИС. ОПОРНИХ ШКІЛ ПО ВСІЙ УКРАЇНІ

У межах ініціативи «Спільно до навчання» 1 тис. опорних шкілотрималивід ЮНІСЕФ по 3 тис. доларів у гривневому еквіваленті для підтримки безперервного навчання дітей у цьому навчальному році. Одноразовий грант має допомогти опорним школам забезпечувати навчальний процес.

Заклади освіти зможуть використати грошову допомогу на:

  • підтримувальні дрібні ремонтні роботи;
  • підготовку до зимового періоду;
  • придбання навчально-методичних матеріалів.
ЗАТВЕРДЖЕНО ТИПОВІ ПРОГРАМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ТА КЕРІВНИКІВ ШКІЛ, ЯКІ ВПРОВАДЖУЮТЬ ДЕРЖСТАНДАРТ БАЗОВОЇ ОСВІТИ

З метою професійного розвитку педагогічних працівників та керівників закладів загальної середньої освіти підготовлено типові програми підвищення кваліфікації, які затверджено відповідними наказами МОН.

Типові програми підготовлено робочою групою, до складу якої увійшли представники Інституту модернізації змісту освіти, Інституту педагогіки НАПН України, закладів післядипломної педагогічної освіти та закладів вищої освіти.

Програми складаються з тематичних модулів, зміст яких відповідає вимогам професійних компетентностей педагогічних працівників, які визначені професійними стандартами за спеціальностями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)», «Керівник (директор) закладу загальної середньої освіти».

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ ТА МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

За підсумками моніторингу сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи експерти Українського центру оцінювання якості освітипідготувалиметодичні рекомендації щодо формування цихкомпетентностей.

  • Перший розділметодичних рекомендацій присвячено формуванню математичної компетентності учнів на рівні початкової освіти.
  • Удругому розділірекомендацій ідеться про формування читацької компетентності.

Рекомендації містять описи конкретних практик та зразки завдань, які можна використовувати на заняттях, зокрема і як приклади для розроблення діагностувальних робіт.

ЗАВЕРШЕНО ОСНОВНИЙ ЕТАП ДОСЛІДЖЕННЯ PISA-2022

3-26 жовтня в Українітривавосновний етап міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 – збирання даних у закладах освіти, які потрапили до вибірки учасників. Упродовж цього періоду понад 3500 учнів/студентів зі 175 закладів освіти пройшли тестування з трьох ключових галузей дослідження – математики (основна галузь циклу PISA-2022), читання, природничо-наукових дисциплін. А також – тестування з інноваційної для PISA-2022 галузі – креативного мислення.

Даний етап дослідження відбувався в умовах війни: учасникам, педагогам і організаторам доводилося долати труднощі, щоб дістатись до закладу освіти, де проходило тестування, переривати тестування, щоб спуститися в укриття під час повітряних тривог.

Наступний етап дослідження – обробка й узагальнення зібраних під час тестування та анкетування учнів/студентів даних. Міжнародний звіт за підсумками PISA-2022 з’явиться у грудні 2023 року.

29 ЖОВТНЯ – ВЕБІНАР «ЗАНЯТТЯ ТА ІГРИ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ДИТИНІ ВПОРАТИСЯ ЗІ СТРАХОМ І ТРИВОГОЮ»

Команди проєктів «Підтримай дитину» та «Батьківський HUB» за підтримки German Marshall Fundорганізовують5-й вебінар «Заняття та ігри, які допоможуть дитині впоратися зі страхом і тривогою», який відбудеться 29 жовтня.

Під час заходу розглянуть:

  • психологічний погляд на страх: у чому його шкода і користь;
  • що можна говорити дитині, якщо їй страшно, а що ні;
  • ігри та вправи, які допоможуть узяти під контроль дитячий страх;
  • коли потрібно звернутися за професійною допомогою?

Початок о 19:00.Реєстрація відкрита заформою.

9 ЛИСТОПАДА – ЗУСТРІЧІ З НАУКОВИЦЯМИ ДЛЯ УЧНІВ ТА ПЕДАГОГІВ

INSCIENCE межах проєкту НАУКОВИЦІ запрошує на зустріч з морською мікробіологинею Марією Павловською та хімікинею Ніною Слєпковою «Наука на часі: від дослідження морських мікроорганізмів до створення косметичних засобів».

Вчені розкажуть, як їхня робота впливає на життя та здоров’я суспільства, що ховається у баночці з кремом та до чого тут морська мікробіологія.

Зустріч відбудеться онлайн 9 листопада о 19:00-20:30 за київським часом.Реєстрація:bit.ly/nauka_nachasi.

УРОКИ ПРО БЕЗПЕКУ ПІД ЧАС ВІЙНИ ДЛЯ УЧНІВ 1-11 КЛАСІВ ВІД ПРОЄКТУ #STOP_SEXТИНГ

Формування ключових та стійких компетенцій у дітей про безпечну поведінку у час війни та після її завершення – одне з головних завдань батьків та освітян. Нині воєнні ризики є частиною життя, тому маємо бути готовими захистити себе і дітей.

Освітній проєкт #stop_sexтинг створив уроки щодо безпечної поведінки під час війни для дітей трьох вікових груп. Ці уроки представили під час вебінару «Ключові навички дітей шкільного віку у воєнні часи. Як навчити дітей безпечної поведінки». Запис вебінару доступний за посиланняминаЮтубіта уФейсбуці.

Уроки доступні на сайті:

  • урок для 1-4 класів
  • урок для 5-8 класів
  • урок для 9-11 класів
За проведення уроків та перегляд вебінару передбачено отримання сертифіката про підвищення кваліфікації. Деталі – запосиланням.

ПСИХОЛОГІЧНЕ ЗДОРОВ’Я:
ЧОМУ ВАЖЛИВО ЗАДОВОЛЬНЯТИ БАЗОВІ ПОТРЕБИ ДИТИНИ?

Педагоги та психологи телеграм-каналу «Підтримай дитину» в межах «Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки» за ініціативою першої леді України Олени Зеленської нагадують про базові потреби дітей.

Якщо дорослі (батьки,вчителі) задовольняють потреби дитини, вона розвивається гармонійною особистістю, з цілісним світобаченням, переконаннями та самоцінністю.

Кiлькiсть переглядiв: 105